افزایش سرعت کامپیوتر به کمک System Configuration و StartUp


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 7 خرداد 1394
بازدید : 377
نویسنده : spectrum

یکی از مهم‌ترین عوامل در سرعت رایانه به ویژه سرعت راه‌اندازی یا بوت شدن آن، مدیریت مجموعه برنامه‌ها و پروسه‌هایی است که به شکل Startupو با شروع به کار سیستم عامل اجرا می‌شوند. این نرم‌افزار‌ها ضمن کند کردن سرعت و کارآیی سیستم حین بوت شدن، با استفاده از رم سیستم، تأثیری کلی بر کاهش سرعت نیز دارند.

 

 

‌یک قانون کلی وجود دارد و آن اینکه Startup بیشتر ‌روی سیستم به معنی کندی سرعت بوت شدن سیستم و عملکرد کلی آن است. برخی از برنامه‌هایی که ‌روی سیستم خود نصب می‌کنید، در رجیستری ویندوز به عنوان برنامه‌های Startup ثبت می‌شوند و با قرار‌گیری در پشت صحنه ضمن تأثیر بر استفاده از منابع سیستم به ویژه رم، زمان راه‌اندازی سیستم را نیز طولانی‌تر می‌کنند

در نتیجه حذف یا خارج کردن این برنامه‌ها از حالت Startup می‌تواند تأثیر بسزایی بر سرعت سیستم شما داشته باشد؛ اما چگونه باید به این برنامه‌ها دسترسی پیدا کرد و اقدام به مدیریت بخش Startup ویندوز کرد؟

اما پیش از ادامه، یک نکته بسیار ‌بااهمیت ‌باید مورد توجه قرار گیرد و آن اینکه معمولا برنامه‌هایی که در Startup قرار می‌گیرند، بنا به هدف خود این گونه طراحی شده‌اند و حذف آنها به معنای حذف عملیات پشت پرده این نرم‌افزارهاست که شاید منجر به ایجاد تداخل‌هایی در عملکرد سیستم شود؛ برای نمونه، حذف نرم‌افزار امنیتی از قسمت Startup به معنی از کار انداختن و یا ایجاد اختلال در عملکرد آن است؛ بنابراین، پیش از حذف هر برنامه از Startup مطمئن شوید که با این کار، خللی در کار سیستم پدید نمی‌آید.

ابزاری در ‌سیستم عامل ویندوز با نام MSConfig موجود است که به شما اجازه می‌دهد با دیدن و مرور برنامه‌هایی که در حالت Startup اجرا می‌شوند، اقدام به مدیریت و حذف آنها کنید. این ابزار از دوران ویندوز XP تاکنون جزو ابزارهای درونی ویندوز بوده است.

به ادامه مطلب مراجعه کنید....

 



پذیرش دانشگاه اتریش

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان process flow diagrams و آدرس pfd2.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com